16/06/2018

Schwarzkopf Live Colour Spray: Fiery Red

I promised myself a few years ago that I would absolutely never again experiment with hair and drastic changes of my hair color. And I hold on to that for a while now. I am just dying my hair to be blonde because my natural hair is blonde. I love it a bit brighter so I dye it like that. Last time I did that was on Saturday and I finally achieved that color I want. That perfect color.


Obećala sam sebi prije par godina da apsolutno više nikada neću eksperimentisati sa kosom i drastičnim promjenama boje. I toga se čvrsto držim. Farbam se samo u plavu jer je moja prirodna kosa plava, samo je ja volim maaalkice svjetliju. Poslednji put sam se farbala prošlu subotu i konačno sam postigla onu boju koju želim. Bez šarenila i žutih tragova. Pri tome koristim šampone o kojima ću vam tipkati.


A few months ago I got a gift with Schwarzkopf hair products. I've been testing everything and I am making reviews for you. First item, ofcourse, is my favorite. 
So, this is Schwarzkopf's hair spray from the LIVE collection. The colors are really eye-catching and, at least as much as I can see, they do not damage my hair as a classical one. Most of them are for few hair washings. I really like this collection, so I've tried a few of them right away (No, I do not know why I did not write about those, and I'm wondering too).
I have not tried these sprays until now, but this one has been a pleasure to apply to my hair.

Prije par mjeseci sam dobila poklon paket na DM-ovoj nagradnoj igri i stvarno se obradovala. Sve sam stvarčice testirala i spremam vam recenzije naravno, mada sam o ovom spreju za kosu morala odmah pisati jer skakućem po kući kao malo dijete.
Dakle, u pitanju je Schwarzkopf sprej za kosu iz LIVE linije u kojoj su one prezanimljive boje za kosu. Boje su zaista upečatljive i, bar koliko sam ukapirala, ne oštećuju kosu kao klasične, na kosi se zadrže nekoliko pranja i onako su u fazonu "da nas želja mine". Meni se stvarno dopada ova kolekcija pa sam nekoliko farbi odmah isprobala (Ne, ne znam zašto nisam tipkala o njima, i ja se sad pitam).
Ove sprejeve nisam probala do sada, ali ovaj sam sa zadovoljstvom nanijela na kosu.


The application process is simple, the spray has a sprayer with a thin tube so it is possible to spray evenly and precisely. I did not use the whole 120ml bottle. I believe the rest can be used once more in the same way.
While you are spraying hair it is quite cool, it does not feel like it after a few minutes. It takes about 10 minutes to get completely dry and when it is dry you have the feeling that you put baby powder in your hair. Unfortunately, everyting gets continually covered with orange color because it kinda falls off. I was sleeping with the color one night and the complete pillow case was orange.

Proces nanošenja je jednostavan, sprej ima raspršivač sa tankom cjevćicom pa je moguće ravnomjerno i precizno nanijeti sprej ako ga želite staviti na dio kose. Ja sam ovaj put ofarbala tjeme i mislim da je to način kako ću i ubuduće koristiti. Nisam potrošila cijelu bočicu od 120ml. Vjerujem da se ostatak može koristiti još jednom na isti način.
Dok se nanosi dosta hladi ali se to nakon par minuta ne osjeti. Potrebno je oko 10 minuta da se potpuno osuši i kada se osuši imate osjećaj da ste stavili bejbi puder u kosu. Nažalost, kontinuirano spada sa kose te ćete boju imati po svemu živom. Ja sam jednu noć prespavala sa bojom i kompletna jastučnica je bila narandžasta.


The shade I used was 'Fiery Red' and it looks really nice when it's done. Especially on blonde hair. I like it for the time when there is some desire to change, but it is not something I would dare to put up and go to an event, meeting or work. I believe they will look more natural on a lighter brown hair.
It does not create a sticky trace but because of that powdery texture, it's a real glitch on your hands, clothes, furniture ... Basically everything you touch.
I have to add that just because of this powdery texture it's easy to "blend" into your hair, so when you brush up a couple of times over the hair, you will not have a sharp transition.


Nijansa koju sam ja koristila je 'Fiery Red' i stvarno lijepo izgleda kada se nanese. Pogotovo na plavu kosu. Meni se sviđa za onaj period kada naiđe neka želja za promjenom, ali nije nešto što bih se usudila staviti i otići na event, sastanak ili posao. Vjerujem da će na nekoj svjetlijoj smeđoj kosi izgledati prirodnije.
Ne stvara ljepljiv trag, onako kao da vam je kosa naprskana sa previše laka za kosu, ali zbog te puderaste strukture pravi havariju na rukama, odjeći, namještaju... Bazično svemu što dotaknete.
Moram dodati da upravo zbog te puderaste strukuture ju je lako "blendati" u kosi, pa kada pređete četkom par puta preko kose, nećete imati oštre prelaze.



On hair, it stays up to the first wash, although my sister said she had to wash it few times to remove it all. (She used blue color) It got completely removed after the first wash of my hair and there was absolutely no visible traces.
It's fun to use this spray in moments when you need little change. I like it and I believe I can use all the colors of this collection in combination with my hair color.

Na kosi ostaje do prvog pranja, mada je moja sestra rekla da je plavu boju malo teže isprala sa svoje kose. Meni se potpuno skinula nakon prvog pranja i apsolutno nije bilo vidljivih tragova.
Zabavno je koristiti ovaj sprej u momentima kada vam treba malo promjene. Meni se dopada i vjerujem da ću sve boje u ponudi moći koristiti u kombinaciji sa mojom bojom kose.




Do you like this hair color? Have you tried anything from Schwarzkopf LIVE collection? 
Share your experience with me. 
Da li vam se sviđa ova boja? Da li ste isprobali nešto iz Schwarzkopf LIVE kolekcije?
Podijelite samnom vaše utiske.


Mia

3 comments: