15/01/2016

Fakultet, farbanje i još ponešto. - College, Hair coloring and other things

U ovaj post ću da zapakujem više stvari jer trenutno nemam vremena da okrenem glavu. Bukvalno. Ali dobro, sve za bolju svrhu.
Teme nisu povezane i baš pišem o onome što nekako osjećam da je dobro podijeliti. :D

Fakultet

Inače, za one koji ne znaju, studiram na Fakultetu Informacionih Tehnologija u Mostaru i , kako god se to činilo na prvi pogled, nije jednostavno. Pomalo se dvoumim da li je to apsolutni promašaj ili pun pogodak, u ovo doba kad se bliže ispiti. U ostalim momentima sam presretna jer je to ono čime želim da se bavim cijeli život pored ljubavi prema pisanju, kuhanju i šminkanju (sebe, zasad samo sebe ). To je fakultet koji će obrazovanje o računarstvu dovesti na viši nivo u odnosu na sve tehničke/tehnološke fakultete, garantujem.
Teško? - Jeste.
Skupo ? - Jeste.
Isplati li se? - Definitivno. 

Pored ovoga ogromna mi je želja da se upišem na BITCamp i brojim dane do prijava. Iskreno se nadam da ću imati sreće da budem primljena. :) 

Ovih dana sam baš zauzeta sa učenjem i samo da mi je da završim s ovim napokon. Strpljenje, trud, vrijeme, nespavanje. I kafa, mnogo kafe. 


Farbanje kose


Savjet od nekoga ko je u 2 godine boju kose promijenio 6 puta, iz plave u rozu, pa u smeđu, pa tamno ljubičastu, pa evo sad opet plavu (koja je moja prirodna) - FARBANJE NIPOŠTO!
Bar ne drastične promjene. Koji pramen tu i tamo, ombre, preljevi, okej, ali drastično mijenjanje boje dovodi do promjene samog pigmenta u prirodnoj boji kose. Ja nisam stručnjak, ali ne znam kako drugačije da kažem.
Moja prirodna boja je bila skoro pa zlatna, zimi pepeljasto plava, ljeti - Zlatokosa sa bijelim pramenovima. Ne lažem, baš su bili bijeli. :) Ali nakon tih promijena boje, došla sam u situaciju da mi je izrastak, odnosno kosa koja mi sad raste i ne farbam je, za 4 nijanse tamnija od prirodne. Bukvalno sam uništila svoju boju kose zbog tinejđerskog ludila. Ali dobro, godine, drugačije razmišljanje i stil. Mada bih voljela da se vratim tamo, sa ovakvim razmišljanjem i udarim sama sebi šamar. tačno u tom momentu kad mi je palo na pamet da budem roza, hej, ROZA. Ali šta je tu je. Na greškama se uči. 
Tada, kad sam došla u situaciju da mi je prevelika obaveza i finansijski teret farbati kosu svako malo jer se boja ispere, kad mi je kosa bila toliko oštećena da nijedan šampon i regenerator nisu mogli da je srede ( Njegovala sam ja kosu i dok sam se farbala, mnogo više nego sad, ali jednostavno nije bilo efekta.) odlučila sam da odustanem, pustim svoju kosu i oporavim je. I ide mi, zaista sam prezadovoljna napretkom.
Kosa mi je postala jača, gušća i sjajnija.
Ono što me je spasilo je definitivno onaj Garnier serum o kojem sam pisala i Balea šampon i regenerator za plavu kosu, o kojem ću u nekom od slijedećih postova.


Još ponešto

U ovu kategoriju ću da stavim posjetu novootvorenoj prodavnici Aura kozmetike u Kranjčevićevoj 33 i brzoj kupovini laka za nokte i sjaja za usne. 
Nisam sigurna da li ću raditi poseban post o tome uskoro jer planiram da kupim još neke sitnice i da onda to sve fino sročim i pohvalim. Ali hoću da kažem da su cijene super pristupačne i da sam bila prilično nestrpljiva. 

Slijedeći post će biti o kistovima za šminku, razočarenjima i željama, jer sam danas uzela da očistim kistove i četkicu koju koristim za konturisanje i doživjela blagi šok. 


Djevojke, do slijedećeg čitanja, lijep pozdrav i želim vam ugodan vikend. :) 

________________________________________________________________________________

In this post I'm going to wrap up things because I literally do not have time to look up.  But well, all for a better purpose.
These topics are not related and I will just write things that I think it will be good to share. : D

College


For those who do not know, I am student at the Faculty of Information and Technology in Mostar and, as it may seem at first glance, it is not easy. In these final days I kinda doubt whether it is an absolute failure, or hit. In other moments, I'm happy because this is what I want to do all my life besides love for writing, cooking and doing make-up (for now just on myself). This college is something that will the education of computer science bring to a higher level I guarantee.
Difficult? - Yes.
Expensive? - Yes.
Is it worth it? - Definitely.

In addition to this I have a huge wish to register for the BITCamp and I'm counting the days until check-in. I sincerely hope that I will be accepted. :)

Recently, I am very busy with learning and I can't wait to finish this. Patience, hard work, time, lack of sleep. And coffee, lots of coffee.


Hair coloring

Tips from someone who is in 2 years hair color changed 6 times: Hair coloring Absolutely not!
At least not a drastic change. Ombre, toppings, highlights okay, but drastically changing colors leads to changes in the pigment of the natural hair color. I'm no expert, but that's my experience. 
My natural color was almost golden, ashen gray in winter, in summer - Goldilocks with white streaks. I'm not lying, really white. :) But after drastic changes , I came into a situation that my natural hair is for 4 shades darker than natural. I literally ruined my hair color because of teenage madness. But that is behind me. Although I would love to go back there, with this thinking and I hit myself a slap. Exactly at the moment when it occurred to me that I dye my hair pink. But what's done is done. You learn on mistakes.
Then, when I came into a situation that I couldn't dye my hair every month because I didn't have time and money and when my hair was so damaged that no shampoo and conditioner could fix it (I took care of my hair, much more than now, but there was simply no effect.) I decided to give it up, let my hair recover and grow.  I'm really very happy with the progress.
My hair has become stronger, thicker and shinier.
What saved me was definitely the Garnier serum which I wrote about earlier and Balea shampoo and conditioner for blonde hair, about which I will write in one of the following posts.

Other things


In this category I'm going to put the visit to the newly opened store Aura cosmetics in Kranjčevićeva 33 and fast purchase of nail polish and lip gloss.
I'm not sure if  I'll do a separate post on that soon because I plan to buy some other things and then wrap it up. But I want to say that the prices are super affordable and I was pretty impatient.

Next post will be about brushes for makeup, disappointments and desires, because today I was cleaning brushes and brush that I use for contouring got me really surprised. I was in slight shock.


Girls, to the next reading, best regards and wish you a pleasant weekend. :)


1 comment: