18/01/2016

MUST HAVE: Nail whiteners - Essence & Miss Sporty



Sigurno nisam jedina koju prosto izbaci iz cipela kad skine lak, da nokti ostanu skoro pa žuti. To obično nastaje od malo jačih i veselijih boja. Mada ni crna ne ostavi baš najljepši trag.
Ja sam neko vrijeme obavezno prije laka u boji stavljala providni da bih ublažila kritičan izgleda noktiju, ali to u poslednje vrijeme ne pomaže. Kad kažem u poslednje vrijeme, to i nije baš kratak period. Najmanje 2 godine.
U potrazi za "spasenjem" sam čačkala po internetu, tražila prirodne sastojke, mješavine, eksperimentisala, ali ništa od toga nije trajno.


(Bočice sam ostavila za uspomenu i dugo sjećanje i slučaj da se opet nekad pojavi pa da tačno znam koji je. A evo i neplanirano su završile na blogu. Naljepnicu sam pokušala skinuti tek nalakiranim noktima i nije dobro završilo. )


E onda mi je sestra kupila Essence Pro white Rose iz tzv. "linije" Studio Nails. Dakle, bukvalno, to je lak za izbjeljivanje noktiju koji, kad se koristi 'on daily basis' izgleda kao da su vam nokti nadograđeni ili gelirani. Elegantno, profinjeno i bijelo. Predivna bjelina. Ja sam često kombinovala to kao top coat kada napravim french na noktima, i zaista je super izgledalo.
Potrošila sam 3-4 bočice i ako se najbolje sjećam koštalo je oko 4KM. Pristupačno, kao i svi Essence proizvodi, i vrlo korisno i efikasno.
Sad tu nastaje mali problem: Šest mjeseci tražim da kupim ovaj lak i pri tome sam obišla svaki DM i CM u Sarajevu i Mostaru i nisam našla, baš ovaj.
Naljepnica se jeste mijenjala s vremenom (to možete vidjeti na slikama) ali ne mislim da se toliko promijenila da ja ne mogu da prepoznam taj lak. Dakle, na policama još uvijek ima Studio Nails dio, ali ja ovaj lak ne mogu da nađem.
Opet kažem, možda je do mene, ali, ako je neko od vas negdje vidio, molim vas da mi kažete gdje jer je ovaj lak nešto najbolje što sam ikad koristila za nokte.

( Jedan sloj, svježe nalakiran, nakon rozog laka koji sam sinoć napokon skinula nakon 3-4 dana.)


Kao zamjenu koristim Miss Sporty Nail Expert Whitener i dobra je zamjena, ali ne postiže onaj efekat koji sam imala sa Essence lakom. A taj efekat mi zaista nedostaje.
Sve u svemu, ovaj lak (Essence i Miss Sporty) ja koristim kako mi odgovara, nekad ispod laka u boji, nekad kao topcoat za french, nekad onako stavim dva sloja jer nisam raspoložena za drugačije, kako kad, ali su žuti nokti zbog toga apsolutna nepoznanica.


DODATAK:

Uskoro ću promijeniti domenu i naziv bloga jer mi ovaj trenutni djeluje nekako neprofesionalno. Najaviti ću kada će to biti, tako da će se moći upratiti. Temu neću mijenjati, ova mi se baš sviđa iako nije sređena do perfekcije. Moj OCD kontrira, al' borim se maksimalno.



DODATAK 2:

Iako je prvi utisak na Farmasi Peel off masku bio dobar, moje lice se baš ne slaže s tim. Da li ću o tome dalje pisati, nisam sigurna, ali znam da je neću više koristiti.





Surely I'm not the only one who gets pissed off when removes nail polish and nails remain almost yellow. It usually happens when I use pink, black, purple nail polishes.
I believed that if I had one layer of transparent nail polish before any color, I will stop my nails from being yellow. But that is really rare these days and I am not sure why. To be honest, I have this problem for 2 years now and it is really annoying.
I was looking for the "salvation" I scrambled internet, found some natural ingredients, mixes, experimented, but none of this is permanent.


Well, then my sister bought me Essence Pro white Rose. So this nail polish whitens your nails and the look really elegant, refined and white. Beautifully white. I often combine it as the top coat when I make french nail, and it's really cool look.
I spent 3-4 bottles and if I remember most cost is about 4KM. An affordable, like all Essence products, and very helpful and efficient.
Now there occurs a small problem: I am looking for this nail polish for six months and I can't find it anywhere.
Sticker is changing over time (that you can see in the pictures) but I do not think that has changed so much that I can not identify it. Again I say, it might be me, but if any of you found it somewhere , please tell me where I can find it because it's the best thing I've ever used for nails.

As a replacement, I am using Miss Sporty Nail Whitener Expert and is a good replacement, but does not achieve the effect that I had with Essence nail polish. And I really miss it.

All in all, this nail polishes (Essence and Miss Sporty) I use as it suits me, sometimes under the other one, as a topcoat for french, sometimes I put two coats because I'm not in the mood for a different look, and there's no yellow nails anymore.


APPENDIX:

Soon I will change the domain name and the blog because this current acts somehow unprofessional. I will announce when it will be, so you will be able to trace. The theme will not change, this I really like though is not arranged to perfection. My OCD goes against, but I'm struggling to the maximum.


APPENDIX 2:

Although the first impression on Farmasi Peel off the mask was good, my face just disagrees. Will I continue to write about it, I'm not sure, but I know that I will not use.


Thanks for reading. <3



NASLA! Essence stalak u CM-u na Titovoj!

2 comments:

  1. Upravo sam ovako nešto trazila, cini mi se jako dobro. Probat cu taj miss sporty kad vec nema essence.
    Novi post na: http://beautyrebel09.blogspot.ba/2016/01/oriflame-delights-from-nature-cream-trio.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Našla sam danas Essence, valjda je samo trebalo cekati da se stalak obnovi napokon. :D
      svidja mi se tvoj blog.
      hvala na posjeti.

      Delete