18/03/2016

Kako (ni)sam preživjela anksioznost(?) !

Postoje stvari u našem društvu o kojima se ne govori, koliko god one bile normalne, standardne i uobičajene. I to je totalna greška u koracima razvoja o kojem toliko pričamo. Ali neću pričati o društvu, ni o sitacijama koje sam doživjela zahvaljujući ograničenosti i zadrtosti. Neću o našem mentalitetu i reakcijama tipa: 

             "Zašto dramatizuješ?"
             "Ti si emotivno nestabilna."
             "Promijeni se."
             "Šta se glupiraš, ne glumi." 
             

Jer "krivu Drinu ne možeš ispravljati". Samo sebe umaraš i postaješ više oštećen kako vrijeme prolazi. 


Tjeskoba (anksioznost) tj. tjeskobnost je stanje koje se očituje osjećajem tjeskobe, ustrašenosti, straha sve do panike, uz psihomotornu (tjelesna) napetost i unutrašnji nemir, te postojanje osjećaja kao da će osoba "eksplodirati". Najčešće je nemotivirana i nije vezana za objekt ili osobu. Psihijatri dijele tjeskobu u tri glavne vrste:
  • opća tjeskoba
  • fobije, i
  • panični poremećaji.


Ja sam iz iskustva mogla ukapirati da anksioznost ne mora biti nešto s čime se rodiš, nešto što je očito na prvi pogled i da to definitivno nije nešto s čim je ugodno živjeti.
Ja to gledam ovako : Postoji u čovjeku neka membrana koja je izdržljiva do jedne granice. Podnosi pritisak, savijanje, potresanje i šta već ne, ali kad pukne, to se na čovjeka odrazi kao lavina. I tu nastaju problemi. Jer čovjek nije otporan na sve i besmrtan. Čovjek je čovjek. Biće. Vidi, čuje, osjeća, sanja, razmišlja. I nosi se sa vremenom kako zna i umije. 

Meni se ta membrana oštetila u srednjoj školi. I sigurna sam da će se većina pronaći u tim tegobama. Jer na svakom koraku postoji neko ko smatra da je superiorniji i bolji od nekoga, jer on to tako smatra. I gotovo. 
Treba imati obzira prema svima i svemu. Treba gledati više uglova priče, jer, ta osoba kojoj se nasmiješ i kažeš da je čudna, sjedi sama kući, degradira samu sebe jer misli da ne vrijedi. Ima panične napade jer se boji visine, insekata, auta i saobraćaja, brzine,mraka. (NE, NE GLUMI) Po stotinu puta nešto pomjeri jer joj položaj u kojem je ta stvar nije ispravan. Dvadesetak puta dnevno pere ruke iako je kući i ne radi ništa, odjeću izvrče naopako i stavlja u ormar, jer se užasava bakterija i prljavštine. Obuče se, našminka, i ako jedna sitnica zezne tu rutinu, ostane kući jer ne može da se pomjeri. Ona hoće ali tijelo ne dozvoljava. 

Zato MOLIM VAS! Slijedeći put kad pomislite da kažete nešto loše, da ismijete nečije mišljenje, stil, način na koji priča, nečiju reakciju, strah, DOBRO RAZMISLITE da li je to nešto što vama ne bi smetalo kada bi čuli. 
Ljepši će vam život biti ako ste pozitivni. ;)
Okružite se pozitivnim ljudima, posvetite život ciljevima i onome što volite. Čitajte knjige, slušajte muziku, upoznajte sami sebe, ganjajte apsolutnu pozitivu i družite se sa suncem. Poželite divan dan nekome na ulici, nasmiješite se djetetu, pričajte sa psom, mačkom. Budite šareni u ovom crno-bijelom apsolutno neizbalansiranom svijetu. Budite drugačiji.

Iskreno, očekivala sam da ću ovaj post napisati sa guštom, bez prepravljanja, razmišljanja. Brisanja nekih stvari. Izbegavanja. Ali to nije jednostavno. Nije jednostavno progovoriti o stvarima koje su normalne, u društvu gdje je sve što je normalno ismijano. 
Biće prilike i za surovost. 

Imam osjećaj da ovim postom nisam ništa rekla, niti sam ga fino sročila. Hvala što ste došli do kraja.


Mia...




14 comments:

  1. Korak po korak, mila moja. Možda jednostavno nisi spremna da ispričaš cijelu priču. No, mi smo tu. Mi, manjina koja te razumije i podržava u svakom slučaju.
    Mi ti kažemo da ne odustaješ. Da se ne trebaš osjećati kao freak, jer nisi. Svako funkcioniše na svoj način, bilo to drugima apsurdno ili ne, no ne moraju se oni pomiriti s tim. Koga briga hoće li nas prihvatiti u društvu ili ne, kad oni, realno, još ni sami sebe nisu prihvatili. Teško je to, zato osoba i daje mane drugima - jer se boji otkriti svoje. Zato zavoli sebe. Od srca. Ti živiš u tom tijelu i to si ti, savršeno nesavršena, kao i svih sedam milijardi ljudi na ovoj planeti. Treba vremena, no vjerujem da ti to možeš. Dokazala si to time što si i sama učinila prvi korak pišući o tome nama.
    Držim ti fige! Xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala od srca! Iskreno,nisam ni pomislila da ću privući pažnju s ovim. Nije mi ni bio cilj, ali divno je znati da postoje osobe sa puno razumjevanja.

      Hvaalaa!!

      Delete
  2. Moram priznati da sam oduvijek bila osjetljiva i ranjiva ali u posljednjih nekoliko godina, prolazim pravi pakao. Ljudi znaju biti toliko oholi i bezobrazni i to nazvati svojim misljenjem. Uvijek sam na takve situacije cutala i trpila, uvjeravala sebe da ce biti bolje, da nisu tako mislili, a u sebi sam skupljala ljutnju koji se pretvorio u bijes. Kad sam se pokusavala braniti, cak i uzvracati na provokacije, postala sam predmet podsmijeha, nazivana ludjakinjom, psihickim bolesnikom itd. Onda sam skroz pala na dno. Potporu obitelji ni u jednom trenutnu nisam imala, sto situaciju jos pogorsava. Ali borim se, ima dana kad uspijem i pobijedim sebe a ima dana kad ne ide..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sve negativne ljude skloniti od sebe! to je obavezno. Ja sam se preporodila otkad sam prekinula kontakte sa puno takvih.

      Zelim ti srecu. i hvala!
      <3

      Delete
  3. Draga Mia, puno sam starija od tebe i na zadnjoj godini faxa osjetila sam prvi put anksioznost. Dobro su mi poznata osuđivanja čak i moje obitelji i sve te razumijem. Ja sam potražila pomoć u vidu psihoterapije. Tek tada sam saznala da su rat i moj veliki senzibilitet ostavili svoj danak.
    Čeestitam ti na hrabrosti što si započela pisati o ovoj temi. Već su neke blogerice pisali o ovoj temi, pa pokušaj naći te postove i pročitati ih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno!
      Pratim dosta blogova i pročitala sam dosta postova o tome. Nažalost, u odnosu na broj ljudi koji se s tim bore, malo ih uopste progovori.

      pozdrav :)

      Delete
  4. Ja sam baš planirala o tome da pišem. Tema je preopširna...i mogla bih danima pisati o tome.
    Anksioznost je teško do kraja pobjediti,ali s vremenom se naučiš nositi s tim. Naučiš se da taj strah,ta neka tjeskoba koju osjećaš,to nije do tebe-nisi ti ni šašava niti si počela luditi,to je jednostavno dio odrastanja,to je način reagovanja tijela i psihe na prekomjerni stres...Naučiš se da ne paničiš... Kako god,nisi sama vjeruj mi...A vjeruj da nisi ni jedina koja se bori s tim.
    I znaj da si jača od mnogih tih koji ti to govore,jer samo Bog zna kako bi oni reagovali i kako bi se ponašali na tvom mjestu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toj priči nikad kraja, jer se uvijek nađe nešto da se nadoveže.
      Ali kao što rekoh, pozitiva i sve se preživi.

      Hvalaa <3

      Delete
  5. Ti moju priču znaš :) staj strong grl :********

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keep marching on!!!

      <3 ljubim ja tebe!!!

      Delete
  6. Vodim bitku sa ankcioznošću već 3 godine , nastala je kao posledica svega i svačega ali ti nije ni važno suština je ista i onaj ko to ne prođe ne može ni da razume, nekad se borim uspešno nekad nikako, bilo je svega ima još uvek al ne dam se , pisala sam davno o tome pa ako te zanima baci pogled, možda se proneđeš u nečemu , srećno nam bilo u daljoj borbi :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Želim ti puno sreće i nimalo loših trenutaka u životu.

      Pratiću te obavezno. <3

      hvala!

      Delete