29/11/2018

Avon Luminata

Jutros o parfemima...
This morning is about perfumes...

Avon Luminata

Jedna sam od onih koja moć dobrog parfema zaista shvata ozbiljno, pa svoju kolekciju posmatram pažljivo i onako, kao da imam određeni dan za određeni parfem. Moraćemo proći kroz tu moju kolekciju da vam pokažem koji parfem i za koju priliku ga koristim. U najmanju ruku je fascinantno i zanimljivo.

I am one of those who really takes the power of a good perfume seriously, so I look carefully at my collection, so I have a certain day for a certain perfume. We'll have to go through my collection to show you which perfume and for which opportunity I use it. At the very least it is fascinating and interesting.

Avon Luminata


Ovaj izvanredan miris kreirao je Maurice Roucel, zvijezda parfimer, kreator najprodavanijih mirisa kao što su Be Delicious DKNY, Celine Dion Sensation i Gucci Envy. 
This extraordinary fragrance was created by Maurice Roucel, a star perfumer, the maker of best-selling fragrances such as Be Delicious DKNY, Celine Dion Sensation and Gucci Envy. 


Avon Luminata

Sjajna kompozicija bazirana na mirisu svježe kruške, koja se razvija u bijeli božur, na bazi kremastog bijelog drveta.

Mirisne note:
Gornje note: kruška, zeleni listovi, malina
Središnje note: magnolija, bijeli kristalni božur, iris
Bazne note: Madagaskarska vanilija, bijela šuma, mošus

A brilliant composition based on the fragrance of fresh pear, which develops into white peony, based on creamy white wood.

Fragrance Notes:
Top notes: pear, green leaves, raspberries
Central notes: magnolia, white crystalline peony, iris
Base notes: Madagascar vanilla, white forest, musk

Avon Luminata


Ovaj parfem mi je trenutno u top 5 parfema koje koristim jer me zaista podsjeća na parfem koji je moja mama imala dok je bila trudna i nosila moju sestru. Dakle, davna 2000. godina. Ima blagi onako "starinski" miris koji se apsolutno nikada nije uklapao sa mojim stilom, ali ovaj parfem valjda budi neke uspomene pa čini da se divno osjećam kada ga nanesem.
Na prvu se može učiniti dosta jak i upečatljiv, ali par minuta poslije nanošenja se nekako "stopi" i ima blag i ugodan miris. Dopada mi se činjenica da ne ispari kroz sat-dva nego i kada se vratim kući nakon radnog dana, pri presvlačenju osjetim blag miris. 
Ovaj parfem ja nosim kada mi se pojavi osjećaj nostalgije za nekim stvarima od prije, pa me brže-bolje vrati u divne uspomene i stvarno mi popravi jutro i dan. Idealan mi je za dnevnu varijantu upravo iz razloga što nije pretjerano jak i "slatkast".
Sve u svemu, sa ovim parfemom sam ukapirala da ne mora značiti da ono što vam se na prvu ne uklapa, neće biti divno za vas u slijedećem trenutku.. 

This perfume is currently in the top 5 perfumes I use because it really reminds me of the perfume that my mom had when she was pregnant with my sister. It was in 2000. It has a mild "antique" scent that absolutely could never fit with my style, but this perfume reminds of some memories and makes me feel great when I apply it.
On the first impression it can be quite strong and striking, but a few minutes after applying it somehow "melts" and has a mild and pleasant smell. I like the fact that it does not evaporate in an hour or two, but when I return home after a working day, I feel a mild smell when changing.
I wear this perfume when I feel a nostalgia for some things from before, and it returns me to wonderful memories and really fixes my morning and day. It's perfect for a daily variant just because it's not too strong.
All in all, with this perfume I realized that it does not have to mean that what does not fit you first will not be wonderful for you at the next moment...

Avon Luminata



4 comments:

  1. Nisam ga koristila, ali Avon parfeme obozavam.

    https://glamfashioncat.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja imam jednu pozamašnu količinu u kolekciji i stvarno mi većina njih odgovara. :D

      Delete
  2. Nisam ga probala, ali mi se svidja kako si opisala ovaj dio s nostalgijom! Bas si nekako izazvala posebne emocije kod mene :) Mozda ga i probam...iako nisam ljubitelj tih "starinskih" mirisa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na kraju sam ga i dala mami da koristi jer joj divno "stoji" i ja se pretvorim u malo dijete kada znam da ga nosi. :D

      Delete