08/05/2016

CATRICE Even Skin Tone beautifying foundation


U potrazi za nekim laganim puderom koji će mi zamijeniti Oriflame Illuskin jer je on postao presjajan za moju masnu T-zonu, nekako sam se najviše fokusirala na Catrice pudere jer sam čitala dosta dobrih komentara. Nakon određenog perioda korištenja, moram reći da sam zaista zadovoljna.

Looking for some light foundation to replace Oriflame Illuskin because it had become too shiny for my oily T-zone, somehow I was most focused on Catrice foundations because I read a lot of good comments. After a certain period of use, I have to say I'm really pleased.


Šta kaže Catrice?

Kremasta tekstura Even Skin Tone Beautifying Tekućeg pudera sadrži SPF 25 i pruža srednje do visoko prekrivanje. Dermatološke studije su pokazale: nakon samo 8 tjedana svakodnevne primjene Even Skin Tone Beautifying Foundation tekućeg pudera dokazano se smanjuje vidljivost pigmentacisjkih nepravilnosti.* Dugotrajna, njegujuća tekstura smanjuje vidljivost tamnih mrlja i nepravilnosti boje za svilenkast-mat, gladak ton kože. Za savršen, blistav ten!
*testirano na 28 žena u periodu od 12 tjedana svakodnevnog korištenja


Catrice says...

The creamy texture of the Even Skin Tone Beautifying Foundation contains an SPF of 25 and offers medium to high coverage. A dermatological study confirms: after just 8 weeks of daily application, the Even Skin Tone Beautifying Foundation visibly brightens pigmentation marks.* The long-lasting, pampering texture also instantly covers colour irregularities and redness for a silky-matt, smooth skin tone. For a perfect, radiant complexion!
*Study with 28 women over a period of 12 weeks of daily application




Bočica je staklena i vrlo je lagana za takvo pakovanje. Mat je i print na njoj se može osjetiti pod prstima. To mi je baš super. Pumpica nema onaj sigurnosni 'škljoc' ali tu je poklopac koji se ne može tek tako otvoriti.
U pakovanju dobijete 30ml proizvoda i to košta oko 13-14KM. Rok trajanja je 6 mjeseci. Uz svakodnevno korištenje meni traje 3 mjeseca maksimalno.

The bottle is made of glass and is very easy for such packaging. It is matte and print on it can be felt under your fingers. It is just great. Pump doesn't have that safety "click" but there is a cap that can not be easily opened.
In the package you get 30ml product and it costs about 13-14KM. Shelf life is 6 months. With daily use for me it lasts less then 3 months.



Nijansa koju sam ja uzela je Even Vanilla 010. Super odgovara mom svijetlom tenu i neutrališe žutilo i crvenilo na koži.
Puder je lagan i fino miriše. Prekrivanje je srednje do dobro, bar za ove moje problemčiće. Ima taj fini polumat finish. Malo kamenog pudera i na licu sigurno stoji do 5 sati. Očekivala sam da neće preživjeti na nosu i čelu jer je to najmasnija zona, ali super je izdržao. Meni je u principu najbitnije da mi ne istakne onu suhoću na obrazima i da prekrije ožiljke od akni , što je sasvim solidno odradio.
Kod ovog pudera mi se zaista sviđa što daje taj neki natural look ali opet, uz malo više dodataka postižem onaj "Doll look" koji prosto obožavam.



The shade that I took is Even Vanilla 010. It is super match for my light complexion and it neutralizes the yellowness and redness of the skin.
Foundation is light and smells night. Coverage is fair to good, at least for my small problems. It has that nice matt finish. A little pressed powder and it certainly stands up to 5 hours. I expected that it will not survive on the nose and forehead because it greasiest zone, but it was great. Basically the most important thing for me that it doesn't show off dryness on the cheeks and it covers little scars from acnes, which is quite well done.
I really like this foundation cause it is giving a natural look but again, with a little more supplements I accomplish the "Doll look" that I just love.


PRIJE / BEFORE
POSLIJE / AFTER
Makeup look



Nadam se da vas nisam isprepadala svojim fotografijama bez i sa malo šminke. Za kraj sam ubacila i finalni makeup look. 
Sve u svemu, za mješovitu kožu sa nekoliko problemčića za prekriti je super. :D 

Da li ste ga vi probale ? Kako vam odgovara ?

I hope I did not scare your photos without and with little makeup. In the end I threw the final makeup look.
All in all, for combinated skin with a few quirks to cover is great. : D

Have you tried it? What is your opinion? 


Have a great week, 

Mia..



15 comments:

  1. Dobar post. Dobro je sto idalje prevodis na eng.
    Dobar review, i slike za primjere.
    P.S. "Nadam se da vas nisam isprepadala svojim fotografijama bez i sa malo šminke." ne zezaj, prelijepa si.
    Keep it going =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na lijepipm riječima. Lijep pozdrv za tebe. :D <3

      Delete
  2. Za moje suho i osjetljivo lice ovaj puder je bio OK, ali poslije 3h se zamastim ko tepsija sa janjetinom.... xDDDD

    KISSY KISSY lijepa! :**

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHHAHAHAHAHAHAHAH što se ismijah hahahahah
      Tačno ne znam šta da ti odgovorim sad hahahahha

      hvala ti !! <3 <3

      Delete
  3. Your skin looks a lot better!

    xo,
    Sara

    ReplyDelete
  4. Bas ga gledam da probam, medjutim u mojoj drogeriji ga nikada nema :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I tamo gdje sam ga ja kupila je mislim bio poslednji, nešto slabo ga viđam ovih dana.

      Delete
  5. Looks like a great product, will definitely check it out!
    Tatjana xx
    www.fashionartista.com

    ReplyDelete
  6. Seems like a great foundation! I need to check it out!
    Thanks for the lovely post =)
    Xx

    Pink Ivory Makeup ɷ

    ReplyDelete
  7. Obožavam ovaj puder, savršen je :)

    ReplyDelete
  8. Dosta čitam da ljudi hvale ovaj puder, iako su svi različitih tipova koža. Zapravo, generalno gledano ljudi dosta hvala Catrice pudere (taj, onaj mat plus i nude illusion), zbog toga se dosta dvoumim hocu li si kupiti Bourjois ili Catrice tekući puder. Ali inače, super post. I da, izgledaš stvarno super bez šminke. :)


    Moj blog: candymakeupgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mene su pozitivne recenzije i navele da kupim ovaj puder. :D Plus sto me nijedan Catrice proizvod nije razočarao do sad. :D

      Hvala ti puno!!! <3

      Delete