26/10/2017

Catrice: Liquid Lip Powder Metal Matt


Nova Catrice kolekcija je donijela sa sobom super trend sa jesenjim bojama koje ja prosto obožavam. Znate kad vam spomenu mat ruževe pa vaše suhe usne odjednom postanu problematične? I ja sam pomislila da će to biti slučaj sa mojim usnama, jer, čim oktobar krene i sa njim kiša i vjetar - moje usne naprosto polude i vodim sezonski rat sa njima. 

Na eventu o kojem sam nedavno tipkala (čitajte OVDJE) sam imala priliku da izaberem što ću to ponijeti kući i napisati recenziju. U tom goodie bag-u su naravno bili i Metal Matt ruževi za koje sam ja pomislila da neće baš biti super kombinacija sa navedenim slučajem koji imam. U pitanju je totalna suprotnost. 

The new Catrice collection has brought us a super trend with the fall colors that I simply adore. You know of situation when matte lipsticks get mentioned and your dry lips suddenly become problematic? And I thought that would be the case with my lips because, when October starts with rain and wind - I just get into seasonal war with my dry lips. 

At the event I recently typed about (you can read about it HERE), we had the opportunity to choose what to take home and write a review. Of course, there were Metal Matt lipsticks in that goodie bag.  I thought those lipsticks will not be a great combination with the case I have. But it is a total contradiction.


Ruževi imaju klasično pakovanje kao i svaki tečni ruž. Na pakovanju piše Lip Powder - upravo zbog teksture ruža. A na poklopcu je mala naljepnica sa naglaskom na metal mat, što vam automatski govori da "tu ima nešto".
U pakovanju je 6ml i rok trajanja je 24 mjeseca. Pakovanje je poprilično malo i kompaktno pa ga ja rado nosim sa sobom iako u toku dana nije potrebno ponovno nanošenje i popravljanje. (ja to gledam kroz radni dan od 7 sati u kojem obavezno pijem kafu, čaj ili vodu u toku kompletnog dana).
Aplikator mi se posebno dopada jer omogućava da bez problema oblikujem usne. Zbog teksture i aplikatora - teško da će se razliti na mjesta gdje to ne želimo.

These lipsticks have a classic packaging as well as any liquid lipstick. Lip Powder is written on the packaging - precisely because of the texture of it. And on the lid is a small sticker with an emphasis on metal mat, which automatically tells you that "there is something there".
In the package is 6ml of product and the shelf life is 24 months. The package is quite small and compact, so I like to carry it with me, although during the day it is not necessary to re-apply and repair. (I tested this through a 7-hour working day where I drink coffee, tea or water during the whole day).
I especially like the applicator because it allows me to border my lips without any problems. Because of the texture and the applicator - it will not be possible to make a mess around lip line.


Puderasti završetak na usnama sa metalik efektom, odlika ovog ruža je postojanost i ugodan osjećaj na usnama. Nijanse koje sam ja uzela su 'Breaking Nudes', 'Jenny from the bronze' i ' Blogger's favorite'. Meni je definitivno najdraža 'Jenny from the bronze', mada je ostalih 5 nijansi super izbor za ovu jesen. Blogger's favorite mi uopće ne stoji - kada nanosim, ne može da bude ravnomjerno i to poprilično čudno izgleda na mojim usnama. Ali mi se ovako sviđa, "na gledanje".

Powder finish on the lips with a metallic effect, amazing thing about this lipstick is persistence and a pleasant feeling on the lips. The chades I took were 'Breaking Nudes', 'Jenny from the bronze' and 'Blogger's favorites'. My favorite is 'Jenny from the bronze', although the other 5 shades are a great choice for this fall. Blogger's favorite is not my thing to be honest and also - when I apply, it can not be even and it looks pretty strange on my lips. But I like the color no matter what. 


Na fotografiji iznad s lijeva na desno :
On the photo above from left to right:
Blogger's favorite
Jenny from the bronze
Breaking nudes


O postojanosti neću mnogo jer sam na početku posta navela da ruž izdrži jedan radni dan u kojem pijem i jedem regularno. Sviđa mi se pigmentacija ruža, bar na ove 2 svjetlije nijanse, nakon što se nanese i nakon nekog vremena skloni onaj površinski sloj, usne ostaju tonirane i imaju blagi sjaj.

I will not type much about the constancy since I said at the beginning of the post that the lipstick stays on my lips trough a working day in which I drink and eat regularly. I like pigmentation, at least on these 2 lighter shades, after applying it after a while, tending the surface layer, the lips remain toned and have a slight glow.



Na fotografijama ispod možete vidjeti kakve su nijanse 'Jenny from the bronze' i 'Breaking nudes'.

In the photos below you can see the shades of 'Jenny from the bronze' and 'Breaking nudes'.





Da li vam se sviđaju ovi ruževi? Da li ste imale priliku koristiti? Koji je vaš utisak?

Do you like these lipsticks? Have you used them ? What is your opinion? 

Uživajte u ostatku dana,
Have a nice day,

Mia

2 comments:

  1. Nisam ih isprobala, ali mi se čine kao odlični. Tebi zaista divno stoje i mnogo mi se dopada ova recenzija o njima i svaka čast. Vjerujem da ću uzeti sebi jedan jer mi se mnogo dopadaju ❤️❤️❤️

    Visit and follow ----> Marija's blog

    ReplyDelete
  2. Ova donja, s instagrama, ti je odlicna :D
    nisu me bas privukli ovi ruzevi, al moram priznat da dobro izgledaju u swatchevima :)

    xo Honey - blog Royal Lifestyle - Twitter - Instagram

    ReplyDelete